words after words

sometimes , our story were accidentally be the same ! but mine is still mines , and you are yours . I just kept mine . I laugh , yahh I do ! I cry , often . I smile , sure for every single day . I talk , always and still talking even when Im sick . thats so me ! I used to laugh , cry and talk everytime when its needed . Im poor thing , nothing special on me . just a lil girl who will make your day cheers , full of love and get into messy sometimes . Im sweet like a candy , but beware ! I'll make you regret of living if you try to bother my life . take a look here , happy stepping by !

insyaAllah

tiba tiba aku teringat tentang sesuatu yang selalu aku fikirkan sejak dari kecil lagi .
tapi yang sedihnya aku tak berpeluang lagi untuk melakukannya . 
pertamanya , aku nak melawat ke rumah anak yatim ataupun ke rumah orang tua . 
bilalah agaknya aku diberi peluang untuk melawat ?
dari kecil lagi aku selalu cakap dekat ibu yang aku nak pergi melawat mereka .
lepas tu ibu mesti tanya aku kenapa beriya iya nak kesana ?
lepas tu jawapan aku ;
" sebab nak rasa macam mana yang mereka rasa , walaupun tak dapat rasa sepenuhnya tapi sekurang kurangnya yumi nak berkongsi kesedihan dan kepedihan mereka tu . kalau tak dapat kongsi banyak , sikit pun jadilah . nak tengok muka mereka yang penuh dengan kesedihan walaupun mereka cuba sembunyikan dengan gelak tawa . "
entahlah , kadang kadang rasa macam dah jadi satu tanggungjawab untuk merasai semua tu walaupun sikit je . 
macam mana agaknya kalau kitaa yang berada ditempat mereka kan ? -,-

keduanya , aku nak bawak ibu sama babah pergi ke umrah / haji kalau berkemampuan .
tak payah mereka dua nak susah kumpul duit , biar aku yang tanggung semuanya !
tapi . . . .
aku masih belum mampu , aku perlu kejar banyak benda dalam hidup aku ni dulu . 
habiskan belajar , kerja dan mungkin makan masa yang lama .
sempatkah aku ?? 
entahlah , Allah je yang tau .

ketiganya ; aku nak jadi seorang yang dermawan dan seorang yang suka menolong mereka yang didalam kesusahan ketika mereka memerlukan aku .
aku tak nak apa yang akau ada , aku 'makan' untuk diri aku sendiri . 
kalau boleh biar mereka merasa sekali apa yang aku ada . tak semua kekayaan kita itu adalah milik kita seorang . ianya juga milik mereka , mungkin kita tak tahu kan .

tapi , semua itu kalau aku seorang yang kaya , banyak duit .
bolehkah aku melakukan semua itu suatu hari nanti ?
insyaAllah , semoga Allah memberkati aku dan memakbulkan doaku ini .
sungguh , aku sangat berharap .
yaAllah , ingin sekali aku melaksanakan semua ini sebelum aku menutup mata selamanya .
beri aku kesempatan yaAllah . amin ya rabbal alamin . .

No comments:

Post a Comment